Dino z zyskiem poniżej oczekiwań. Ma już prawie 55 tys. pracowników

1 dzień temu 5

Sklep Dino, fot. materiały prasowe Sklep Dino, fot. materiały prasowe

W drugim kwartale 2025 roku Dino Polska pozytywnie odczuło to, że w tym roku Wielkanoc przypadła w drugiej połowie kwietnia. Przychody sprzedażowe firmy poszły w górę rok do roku o 19 proc. do 8,62 mld zł. Przy czym były i tak o 1,1 proc. niższe od średniej prognoz analityków pytanych przez PAP.

Wyższy wzrost w sklepach Dino, bo Wielkanoc później

Sprzedaż porównywalna w sklepach Dino wzrosła r/r o 8,8 proc., znacznie mocniej od inflacji żywności (5,3 proc.). Przy czym w pierwszym kwartale dynamika wyniosła jedynie 0,5 proc., co w całym półroczu przełożyło się na 4,8 proc. (ceny żywności wzrosły w tym okresie o 5,7 proc.).

Co kupują klienci sklepów Dino? Nieco ponad 40 proc. przychodów przypada na świeże produkty spożywcze, ok. 47 proc. na pozostałe produkty spożywcze (ta kategoria obejmuje przede wszystkim żywność dla dzieci, produkty śniadaniowe, dania gotowe, napoje, słodycze, przekąski, mrożonki, przetwory, tłuszcze, produkty zbożowe i sypkie, przyprawy, a także alkohol i tytoń), zaś ok. 12 proc. na produkty niespożywcze.

W Dino Polska już ponad 50 tys. pracowników

Wydatki operacyjne grupy Dino Polska w zeszłym kwartale zwiększyły się r/r o 18,5 proc. do 8,1 mld zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów – o 17 proc. do 5,68 mld.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Z pozostałych kosztów kwotowo najmocniej w górę poszły te w obszarze pracowniczym: o 22,9 proc. do 1,09 mld zł. To efekt wzrostu r/r liczby pracowników firmy z 45,3 do 53,5 tys. i średnich wynagrodzeń.

Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się zaś o 21,2 proc. do 713,7 mln zł. – Wolniejsze tempo wzrostu tej pozycji w stosunku do tempa rozwoju sieci wynikało z niższych cen materiałów wykorzystywanych w działalności Grupy Dino – wskazano w sprawozdaniu firmy.

2,8 tys. sklepów Dino

Na koniec czerwca br. działało 2 835 sklepów Dino (wobec 2 504 przed rokiem) o łącznej powierzchni sprzedażowej 1,12 mln metrów kwadratowych, o 13,5 proc. wyższej niż rok wcześniej.

Tylko w minionym półroczu firma otworzyła netto 147 sklepów, z czego 89 w drugim kwartale

W zeszłym kwartale grupa Dino Polska na poziomie EBITDA wypracowała wzrost zysku z 520,6 do 650,5 mln zł i marży z 7,19 do 7,54 proc. Rynek kapitałowy oczekiwał więcej: średnia prognoz zebranych przez PAP to 685 mln zł zysku i 7,9 proc. marży EBITDA.

Kwartalny zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 421,7 do 527,7 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej – z 347,9 do 397,5 mln. Analitycy podziewali się 563,9 mln zysku operacyjnego i 436,7 mln zysku netto.

Przeczytaj źródło