Będzie audyt w Telewizji Polskiej. Zapowiedziała to podczas czwartkowej konferencji prasowej nowa ministerka kultury i dziedzictwa narodowego. - Wyniki przedstawimy maksymalnie za dwa miesiące - poinformowała Marta Cienkowska.

Audyt w państwowych spółkach medialnych
W czwartek 21 sierpnia nowa ministerka kultury i dziedzictwa narodowego Marta Cienkowska przedstawiła plany prac resortu oraz stan bieżących projektów. Zapowiedziała między innymi audyt państwowych spółek medialnych. - To, co udało nam się zrobić i o co poprosiliśmy, to przeprowadzenie audytów finansowych w państwowych spółkach medialnych, w tym audyt w Telewizji Polskiej - przekazała polityczka. - Wynik działań kontrolnych przedstawimy maksymalnie za dwa miesiące - podkreśliła. Jak wyjaśniła, resort chce się dowiedzieć, czy "przez ostatnie półtora roku rozchód środków finansowych był odpowiedni i zgodny z misją, które te podmioty mają wpisane w swoje statuty".
Ustawa medialna "zaraz trafi do Sejmu"
Z kolei w kwestii ustawy medialnej Cienkowska poinformowała, że resort rozmawia z ministrem finansów Andrzejem Domańskim w związku z finansowaniem mediów publicznych. - Ustawa jest napisana, mam nadzieję, że zaraz trafi do Sejmu - dodała. - Pamiętajmy, że od 8 sierpnia jesteśmy zobowiązani do wdrożenia europejskiego aktu o wolności mediów, więc czas się kurczy - zaznaczyła ministerka.
Zobacz wideo Ostre starcie Mentzena z dziennikarką TVP
Kim jest nowa ministerka kultury i dziedzictwa narodowego?
Cienkowska została powołana na urząd ministerki kultury i dziedzictwa narodowego 24 lipca, po rekonstrukcji rządu. Zastąpiła na tym stanowisku Hannę Wróblewską. Wcześniej, od grudnia 2023 roku do lipca 2025 roku, jako wiceministerka kultury nadzorowała pracę Departamentu Funduszy i Spraw Europejskich oraz Departamentu Współpracy z Zagranicą. Marta Cienkowska to politolożka i menedżerka kultury. W 2014 roku uzyskała dyplom Polskiej Akademii Nauk w dziedzinie zarządzania kulturą w strukturach Unii Europejskiej. Od ponad 12 lat wspiera organizacje pozarządowe działające w sektorze kultury. Zajmowała się projektowaniem kampanii marketingowych oraz udzielaniem wsparcia w zakresie finansowania nowych projektów i produktów z funduszy publicznych, również europejskich.