Ogromna podwyżka u Muska. Polska spółka zapłaci 160 proc. więcej za dane z X

3 dni temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Prezes Brand24 Michał Sadowski (fot. materiały prasowe) i właściciel X Elon Musk (fot. AKPA) Prezes Brand24 Michał Sadowski (fot. materiały prasowe) i właściciel X Elon Musk (fot. AKPA)

Nowa umowa została zawarta przez Brand24 z firmą X Internet Unlimited Company. W komunikacie giełdowym zaznaczono, że to „jeden z wiodących serwisów społecznościowych, który od lat dostarcza dane dla rozwiązania Brand24, stanowiące jedno ze źródeł informacji w procesie monitorowania Internetu”.

Istotna jest oczywiście kwota w umowie, podpisanej na 12 miesięcy. Podano, że kontrakt „przewiduje stopniowe zwiększanie miesięcznej opłaty abonamentowej”, która przez rok wyniesie ok. 1,3 mln dolarów.

CZYTAJ TEŻ: Kolejne zapowiedzi Muska. Osobowość AI połączy Cullena ze "Zmierzchu" z Christianem Greyem

W ostatnim czasie Brand24 za analogiczne dane płacił w ciągu 12 miesięcy ok. 0,5 mln dolarów. W komunikacie przyznał, że tak duży wzrost stawki w umowie „w sposób znaczący może wpłynąć na wyniki finansowe Spółki (czyli Brand24 – przyp.) w szczególności na rachunek zysków i strat kolejnych okresów począwszy od wyników za III kwartał 2025 roku”.

Ile zarabia Brand24

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku Brand24 notował 822 tys. dolarów (3,2 mln zł) miesięcznych powtarzalnych przychodów. To o 26 proc. więcej niż przed rokiem.

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego poszedł w górę rok do roku o 35 proc. do 222 dolarów (862 zł), a w przypadku użytkowników pozyskanych w minionym kwartale było to 306 dolarów (1186 zł).

Firma wskazała, że przyczyniły się do tego przebudowa cennika dla klientów, przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek i pojawienie się nowych funkcji w jej aplikacji, a także czynnik makroekonomiczny: zmiany kursu dolara wobec złotego.

CZYTAJ TEŻ: X ma problemy we Francji. Rozpoczęto dochodzenie w sprawie manipulacji

Jak szczegółowo opisywaliśmy, w pierwszym kwartale 2025 roku Brand 24 osiągnęła wzrost przychodów o 25,6 proc. do 9,91 mln zł przy niewielkim spadku zysku netto: z 1,16 do 1,09 mln. Natomiast w ub.r. firma zwiększyła r/r wpływy z 27,72 do 35,28 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 3,51 mln do 764 tys. zł.

Na koniec poniedziałkowej sesji giełdowej, jeszcze przed publikacją komunikatu o dużej podwyżce za dane z X, za akcję Brand24 płacono 59,40 zł (co dawało kapitalizację w wysokości 134,6 mln zł), o 26,4 proc. więcej niż 12 miesięcy temu.

Przeczytaj źródło