Pepco nie poradziło sobie w tym kraju. Co dalej ze sklepami?

5 dni temu 6
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Sklep Pepco, fot. materiały prasowe Sklep Pepco, fot. materiały prasowe

W komunikacie Christian Stoffler, dyrektor niemieckiego Pepco odpowiadający za rozpoczynaną właśnie restrukturyzację, zapowiedział, że sklepy będą dalej działać. Zaznaczył, że mogą one zostać przekształcone (nie sprecyzował, czy w grę wchodzi ich sprzedaż i zmiana szyldu przez nowego właściciela).

Stoffler przyznał, że w Niemczech na rynku sprzedaży detalicznej panuje trudna sytuacja. Działające tam sklepy Pepco – których obecnie jest 64, zatrudniają ok. 500 osób – jak dotąd przynosiły straty.

Pepco w Niemczech od trzech lat

Sieć na rynku niemieckim pojawiła się wiosną 2022 roku, swój pierwszy sklep uruchomiła w Berlinie. – Będziemy rozwijać się i otwierać nasze sklepy tam, gdzie klienci nas potrzebują, blisko ich domów, tak by każdy mógł ubrać swoją rodzinę oraz udekorować i wyposażyć swój dom w dobrych cenach – zapowiadał Aleksandr Cikaidze, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w koncernie.

Firma podjęła współpracę z operatorem centrów handlowych ECE, dzięki czemu otwierała swoje placówki m.in. w lokalizacjach po sieci obuwniczej Reno, która ogłosiła upadłość. Chciała rozwijać się przede wszystkim w miastach mających powyżej 20 tys. mieszkańców, w lokalizacjach handlowych o powierzchni od 450 do 750 metrów kwadratowych.

Jeszcze jesienią 2023 roku Pepco Group podkreślało, że ma ambicję uruchomienia 2 tys. sklepów w Niemczech. Jednak ich liczba zatrzymała się nieco powyżej 60: na koniec marca 2023 roku działały 62 placówki, a dwa lata później – o jedną więcej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Ważniejsze Hiszpania i Włochy

W Europie Zachodniej dużo więcej placówek tej sieci Pepco Group ma w Hiszpanii i Włoszech: odpowiednio 238 i 200 na koniec marca br. W pierwszej połowie swojego bieżącego roku rozrachunkowego (zaczął się w październiku ub.r.) uruchomiła w tym regionie zaledwie 6 placówek, w przez dwa lata chce ich otworzyć łącznie 60-70.

Równocześnie firma zrezygnowała z formatu Pepco Plus, w którym oferowano też produkty szybkozwbywalne: to marca br. 53 ze 123 takich placówek przekształcono w standardowe sklepy Pepco. W prezentacji dla inwestorów podkreślała, że sprzedaż porównywalna w jej sklepach w Europie Zachodniej poszła w górę r/r o 8 proc. w pierwszych kwartale bieżącego roku obrotowego oraz o 12,9 proc. w drugim.

W Polsce 1,4 tys. sklepów Pepco

Cała sieć Pepco na koniec czerwca br. liczyła 3 931, o 44 więcej niż kwartał wcześniej. W Polsce działało ich ok. 1,4 tys. (na koniec marca było to 1 367).

Od kwietnia do czerwca br. jej przychody wyniosły 997 mln euro, po wzroście r/r o 7,4 proc. przy założeniu stałych kursów walutowych. Natomiast sprzedaż porównywalna wyniosła 2,4 proc., a bez uwzględnienia sklepów w formacie Pepco Plus – 4,8 proc.

W połowie czerwca br. Pepco Group sfinalizowała sprzedaż brytyjskiej sieci sklepów Poundland na rzecz Gordon Brothers. Kwota transakcji wyniosła symbolicznego funta, przy czym sprzedana sieć ma jeszcze zwrócić poprzedniemu właścicielowi 30 mln funtów pożyczki.

Przeczytaj źródło