Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Arthur Sadoun, fot. materiały prasowe
Firma podniosła prognozę wzrostu organicznego na 2025 r. do blisko 5 proc., z poprzedniego przedziału 4 proc. do 5 proc., po tym jak w drugim kwartale br. odnotowała wzrost organiczny przychodów netto o 5,9 proc.
Przychody w drugim kwartale były większe o 10 proc., przy wzroście we wszystkich regionach, w których działa holding: 5,3 proc. w Stanach Zjednoczonych, 4,6 proc. w Europie i 5,7 proc. w regionie Azji i Pacyfiku.
W pierwszej połowie 2025 r. Publicis Groupe pozyskała 5,2 mld dolarów nowo wygranych budżetów, wyprzedzając konkurentów, takich jak WPP, Omnicom, Dentsu oraz Interpublic – według danych JPMorgan.
– W trudnym otoczeniu makroekonomicznym, Publicis miał bardzo silny drugi kwartał przed oczekiwaniami. Osiągnęliśmy 10 proc. wzrost przychodów, co przełożyło się na wzrost organiczny przychodów netto o 5,9 proc. i po raz kolejny lepsze wyniki niż konkurencja o 800 punktów bazowych. Przy wzroście organicznym w I półroczu na poziomie +5,4 proc. kontynuowaliśmy istotny wzrost udziału w rynku. Jednocześnie poprawiliśmy naszą i tak już wiodącą w branży marżę do 17,4 proc. w I półroczu, jednocześnie dokonując znacznych inwestycji w naszych pracowników i nasze możliwości – powiedział CEO holdingu, Arthur Sadoun.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
– Myślę, że wszyscy zgodzimy się, że nasza branża jest obecnie bardzo zakłócona. Nasi dwaj główni konkurenci koncentrują się na restrukturyzacji, cięciu kosztów i zmianach liderów. Jednocześnie nasi klienci nigdy nie potrzebowali naszego partnerstwa tak bardzo, szczególnie w momencie, gdy sztuczna inteligencja zmienia krajobraz marketingowy – dodał Sadoun.
Rozwiązania Meta nie zaszkodzą branży
Odniósł się także do zapowiadanego przez Meta wprowadzenia do końca 2026 roku narzędzia umożliwiające pełne tworzenie reklam z wykorzystaniem AI – oznaczałoby to znaczne ograniczenie roli agencji reklamowych i mediowych w tym procesie.
Stwierdził, że “myślenie, że pojedyncza platforma technologiczna może dostarczyć kompleksowe rozwiązanie dla dużego klienta, jest w rzeczywistości niezrozumieniem inteligencji naszych klientów”.
– Nasz klient doskonale o tym wie. Chcę, abyście zrozumieli wartość naszego sektora, a wartość, którą możemy uwolnić, polega na tym, że nasi klienci bardziej niż kiedykolwiek potrzebują innowacyjnych partnerów. (…) doskonale rozumieją, że muszą wykorzystać sztuczną inteligencję, że potrzebują najlepszej platformy, ale potrzebują też partnera, który może połączyć cały ekosystem i pomóc im rozwijać się w tym bardzo, bardzo złożonym świecie sterowanym przez sztuczną inteligencję – podkreślił.
Arthur Sadoun dodał też, że “sztuczna inteligencja jest świetna, ale sztuczna inteligencja nie ma gustu i nie jest w stanie wiedzieć, jaką wartość agencja wnosi dla konsumentów”.