Strony główne: Onet na czele, Gazeta.pl z większą przewagą nad o2

2 dni temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualneedia.pl pokazują, że w czerwcu 2025 roku stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,04 mln użytkowników, czyli 20,3 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 61 minut i 45 sekundy.

Analogiczna witryna WP.pl przyciągnęła 5,96 mln odwiedzających (co dało 19,7 proc. zasięgu), przeciętnie na 45 minut i 22 sekundy. Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

CZYTAJ TEŻ: Przeglądarkowy Onet przed Facebookiem. Temu zatrzymało się poniżej 20 mln polskich użytkowników

Na Interii (Grupa Polsat-Interia) strona główna zanotowała 4,58 mln użytkowników, 15,4 proc. zasięgu oraz 36 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) – 2,58 mln odwiedzających, 8,66 proc. zasięgu oraz 20 minut i 10 sekund przeciętnego czasu, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 1,88 mln użytkowników, 6,31 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 8 sekund średniego czasu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Analogiczna witryna na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 780,4 tys. internautów (2,62 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 14 minut i 6 sekund. Niżej w zestawieniu są takie strony portali innych marek prasowych: „Super Expressu” (412,3 tys. użytkowników) i „Wprost” (154,9 tys.).

Z kolei stronę główną portalu Radia ZET odwiedziło 637,6 tys. internautów, a tę naTemat.pl – 258,4 tys.

Miesiąc do miesiąca strona główna Onetu zyskała 44,4 tys. użytkowników (0,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i sekundę (7,5 proc.). Straciła część przewagi zasięgowej nad konkurentką z WP.pl, która zanotowała wzrost liczby odwiedzających o 221,3 tys. (3,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o minutę i 17 sekund (2,7 proc.).

Przeciętny czas korzystania zmniejszył się też na prawie wszystkich pozostałych witrynach z rankingu. Na stronie głównej Interii przy wzroście liczby internautów o 78,4 tys. (1,7 proc.) ów czas zmalał o 2 minuty i 43 sekundy (6,9 proc.), natomiast na analogicznej stronie Gazeta.pl przybyło 173,3 tys. użytkowników (7,2 proc.), a przeciętny czas skrócił się o 3 minuty i 27 sekund (14,6 proc.).

Ta druga witryna i tak zwiększyła przewagę nad stroną główną o2.pl, która zanotowała spadki w obu statystykach: o 284,8 tys. użytkowników (13,2 proc.) oraz minutę i 20 sekund średniego czasu (24,4 proc.).

Przeczytaj źródło