Tygodnik „Nie” w mniejszym dołku. Obciął koszty

1 dzień temu 7
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

fot. screen Fb fot. screen Fb

Urma wypracowała w 2024 roku 3,32 mln zł przychodów, o 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej (3,48 mln). Wpływy firmy prawie w całości generuje sprzedaż tygodnika „Nie”: w ub.r. przyniosła 3,31 mln zł, podczas gdy w 2023 r. było to 3,45 mln. Przychody z ogłoszeń są zaś nieznaczne, rok do roku zmalały z 24,1 do 12 tys. zł.

Sprzedaż tygodnika „Nie” od kilku lat nie jest już audytowana przez Polskie Badania Czytelnictwa. Urma ostatni raz wyniki sprzedażowe pisma podała w sprawozdaniu za 2021 roku: rozeszło się wtedy 1,11 mln egzemplarzy, do daje średnio ponad 21 tys. na każdy numer.

Dwa lata temu spółka wyliczyła, że najwięcej egzemplarzy „Nie” dystrybuowały Ruch i Kolporter, ponadto tygodnik jest sprzedawany przez Garmond Press, Lagardere, należącą do Empiku spółkę Pol-Perfect i Polska Press, a także trafia do USA i Kanady (wpływy firm z zagranicy zwiększyły się z 35,9 do 41,6 tys. zł).

Wydawca „Nie” ograniczył wydatki operacyjne o 20,8 proc. do 3,69 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 1,98 do 1,77 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 221,3 do 130,9 tys., a na usługi obce – z 1,96 do 1,58 mln. Spółka zatrudniała w ub.r. 11 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jej pozostałe przychody operacyjne skurczyły się ze 145,2 do 0,3 tys. zł, zaś te z odsetek wzrosły z 44,7 do 66,1 tys. Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach bankowych 1,57 mln zł, wobec 1,87 mln rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Strata operacyjna zmniejszyła się z 1,18 mln do 368,4 tys. zł, a strata netto – z 1,14 mln do 307,9 tys.

Seria strat tygodnika „Nie”

Wydawca tygodnika „Nie” notuje ujemną rentowność od wielu lat. W 2022 roku jego strata netto wyniosła 675 tys. zł, rok wcześniej – 619,2 tys., w 2022 roku – 584,4 tys., a w 2019 roku – 945,3 tys.

Po tym jak w październiku 2022 roku zmarł założyciel i wieloletni naczelny „Nie” Jerzy Urban, a dokładnie rok później jego żona Małgorzata Daniszewska, właścicielką Urmy została córka Daniszewskiej Marta Miecińska.

Zeszłoroczna strata spowodowała, że kapitały własne firmy zmalały z 4,86 do 4,55 mln zł. Poduszkę kapitałową mocno uszczupliły już wcześniejsze straty – na koniec 2019 roku kapitały własne wynosiły 7,86 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: Sprzedaż tygodników opinii zmalała o ponad 10 proc. „Sieci” straciły więcej niż „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”

Jak niedawno informowaliśmy, tygodnik „Nie” nadal nie uruchomił w internecie oferty subskrypcyjnej, która miała ruszyć z początkiem kwietnia br. Naczelna pisma Agnieszka Wołk-Łaniewska tłumaczyła nam, że przyczyny opóźnień leżą po stronie podwykonawcy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Przeczytaj źródło