U wydawcy Gońca więcej z reklam, ale mniejszy zysk

7 godziny temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Przychody Iberionu w 2024 roku sięgnęły 25,56 mln zł, co wobec 21,72 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 17,7 proc. Firma zarabia wyłącznie ze sprzedaży oferty reklamowej swoich witryn: portalu Goniec oraz serwisów tematycznych Smakosze, Świat Gwiazd, Pacjenci, Biznes Info i Rolnik Info.

Wydawca na działalność operacyjną przeznaczył w ub.r. 22,53 mln zł, o 29,2 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 10,51 do 14,66 mln zł, na wynagrodzenia – z 5,7 do 6,74 mln, a na zużycie materiałów i energii – z 272,9 do 408,1 tys.

Średnioroczna liczba pracowników spółki poszła w dół rok do roku z 22 do dziewięciu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Iberionu zmalał z 4,28 do 3,02 mln zł, zaś w ujęciu netto – z 3,64 do 3,04 mln (przy spadku kwoty naliczonego podatku dochodowego z 499,1 do 43,7 tys.

Udziałowcy firmy postanowili, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasili jej kapitał zapasowy. W praktyce zdecydował o tym założyciel i szef spółki Albert Wójcik, do którego należy 86 proc. jej walorów. 10 proc. udziałów ma Jan Kruś (miesiąc temu odszedł z jej zarządu, uzasadniając to kwestiami osobistymi), 3 proc.  – Maksymilian Tomanek, a 1 proc. – Michał Chabas.

Kapitał własne Iberionu wzrosły r/r z 6,15 do 9,35 mln zł (w tej drugiej kwocie 5,31 mln zł to kapitał zapasowy).

CZYTAJ TEŻ: Iberion zatrudnił kolejnego byłego menadżera Wirtualnej Polski. Doliczyliśmy się ich ok. 10

O działalności firmy Albert Wójcik mówił w marcu br. w obszernym wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. – Budujemy media nowej generacji, a jakościowe, odważne dziennikarstwo jest ich częścią. Może dziennikarstwo śledcze nie zawsze opłaca się finansowo, ale to jest esencja mediów - a ja po prostu kocham media. Duże, odważne reportaże, które obiegają całą Polskę, wywołują realne zmiany. Równolegle rozwijamy media tematyczne, które konsekwentnie budują pozycję w swoich kategoriach – opisywał.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Przeczytaj źródło