Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. Anita Walczowska/East News
Badanie przeprowadzono na nakładach globalnych tytułów płatnych 20 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”).
Zobacz: Izba Wydawców Prasy z apelem do władz ws. AI i rynku papieru
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Analiza struktury udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy pokazuje, że zdecydowanym liderem pozostaje Kolporter z 70,77 proc. udziału. Garmond Press ma 25,78 proc. udziałów. Analizę sporządziła Izba Wydawców Prasy na podstawie uzyskanych od wydawców danych o nakładach tytułów prasowych.

Prasa w internecie - wydawcy idą na swoje
Jeśli chodzi o kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP (na podstawie danych od wydawców) wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie – dystrybucja własna to ponad 54 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych.
Nieco ponad 40 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk, do której należą platformy e-Kiosk, e-Gazety i Nexto. Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie ok. 4,5 proc. udziału. Dalsze 1,5 proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.