Apple szykuje asystenta bazującego na AI. Ma ułatwić obsługę klienta

16 godziny temu 7
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

W ramach aplikacji Wsparcie Apple użytkownicy sprzętów tego producenta mogą uzyskać szybką poradę techniczną z wykorzystaniem czatu i wsparcia ze strony konsultantów. Już wkrótce ta kwestia zostanie nieco zautomatyzowana dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Apple planuje bowiem stworzenie specjalnego asystenta AI, który pozwoli na komunikację z klientami w tematach technicznych. Asystent — jak wskazuje kod aplikacji — będzie korzystał z generatywnej AI. Co ciekawe, pojawiło się także ostrzeżenie, że model AI może wprowadzać w błąd i prezentować niekompletne wyniki, a klienci nie powinni traktować tych porad jak substytutu profesjonalnej pomocy.

Wiele wskazuje na to, że asystent umożliwi wpisanie problemu, z którym się borykamy, a następnie zaserwuje kilka rozwiązań stworzonych przez sztuczną inteligencję. Jeśli nie wyczerpią one problemu, możliwe będzie połączenie się z prawdziwym konsultantem.

Co ciekawe, nowy asystent ma także oferować możliwość przesyłania obrazów, plików PDF czy dokumentów, które pozwolą konkretnie opisać dany problem. Niestety na razie nie wiemy, kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona przez Apple.

Przeczytaj źródło